آیت الله رئیسی گفت: در اسرع وقت به اعتراض اهالی روستای سر دهات برای دپوی پسماندهای روی توجه و تعیین تکلیف شود.

مردم استان زنجان مالک اصل پسماند های روی هستند

به گزارش قدس آنلاین،   رئیس جمهور در پایان سفر به استان زنجان و در نشست خبری با بیان اینکه مسأله مهم در سفری که به عنوان رئیس قوه قضائیه به استان زنجان داشتم پیگیری دغدغه جدی شهرزنجان در خصوص پسماندهای روی بود گفت: سه اقدام مهم در خصوص پسماندها انجام شد و و البته اهالی روستای سر دهات در خصوص دپوی پسماندها در این محل اعتراض‌هایی داشتند که باید مورد بررسی قرار گیرد.

آیت الله رئیسی افزود: تعیین تکلیف پسماند و وضعیت مالکیت این پسماند مشخص و جز مصوبات سفر تصویب و مردم به عنوان مالک اصلی پسماندها معرفی شدند.

وی با تاکید بر اینکه باید در اسرع وقت شرکت تهیه و تولید و قرارگاه سازندگی در این خصوص تعیین تکلیف کند ادامه داد: این پسماندها باید برای مردم استان و توسعه یافتگی مصرف شود و صمت و استانداری پیگیری کنند.

رئیسی با اذعان به اینکه در هر توسعه یافتگی مسأله اصلی صیانت از جان مردم است و برخی گزارش‌ها حاکی از این است که به این قضیه کم توجهی می‌شود گفت: صنایع باید فعال شود، ولی مسأله اصلی صیانت از جان مردم استان زنجان است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مشکل شرکتهای تعاونی مسکن و پتروشیمی زنجان از جمله خواسته‌های مردم زنجان بود اظهار کرد: در مسیر منتهی به دانشگاه در دو نقطه شاهد تجمع معترضین بودیم.

آیت الله رئیسی شفاف سازی را اولویت مهم در شورای اداری دانست و گفت: سفرهای ما مقدماتی دارد و اولویت‌ها ی استان و مسائل محلی با کار کارشناسی بررسی می‌شود و با برسی معاونت اجرایی و کارشناسان وزارتخانه و معاون اول رئیس جمهور  و تبدیل اسناد به امضای وزرا و معاونت اجرایی می‌رسد.

وی یاد آور شد: دوست داشتم در محضر مردم استان و حضور گرم این عزیزان باشم که متأسفانه به دلیل کرونا این امر محقق نشد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.